دوره 2، شماره 7 و 8 - ( پاییز و زمستان 1398 )                   جلد 2 شماره 7 و 8 صفحات 212-201 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Critique of Research Books (Art) / Voices to See: A Review of Sound and Music in Documentaries, Mohammad Nasr Ahadi. 3. 2020; 2 (7 and 8) :201-212
URL: http://labr.faslnameh.org/article-1-201-fa.html
نقد کتاب پژوهشی (هنـــر)/ صداهایی برای دیدن: نقد و بررسی کتاب صدا و موسیقی در فیلم مستند/ محمدناصر احدی. 1. 1398; 2 (7 و 8) :212-201

URL: http://labr.faslnameh.org/article-1-201-fa.html


چکیده:   (897 مشاهده)
سینمای مستند، با هر تعریف و شیوه‌ای، ارتباط تنگاتنگی با تصویر، به‌مثابه سند دارد؛ در واقع، فیلم مستند اعتبارِ اسنادی خود را، بیش از هر چیز، از تصاویر کسب می‌کند. با در نظر گرفتن این ویژگی مهم، این پرسش پیش می‌آید که صدا (اعم از موسیقی، افکت صوتی، گفتار) در فیلم مستند چه جایگاهی دارد و چه نسبتی با واقع‌گرایی اسنادی برقرار می‌کند. کتاب صدا و موسیقی در فیلم مستند  اثر  هالی راجرز به دنبال پاسخ دادن به این پرسش‌ها و پرسش‌های متنوع دیگری است که می‌توان دربارۀ رابطۀ صدا و موسیقی و فیلم مستند طرح کرد. 
واژه‌های کلیدی: فیلم مستند، موسیقی، صدا، تصویر
متن کامل [PDF 481 kb]   (157 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1398/11/20 | پذیرش: 1398/11/20 | انتشار: 1398/11/20

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه نقد ادبیات و هنر می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2022 CC BY-NC 4.0 | Quarterly Book Review

Designed & Developed by : Yektaweb